Tuesday, July 13, 2010

Semestar baru..

Share
Semestar baru Ambo akan bermula tidak lama lagi, walaupun kenangan dikampung masih bermain di fikiran,namun perjuangan selaku seorang pelajar tua harus diteruskan. Pesanan Mama dan Abah sentiasa Ambo sematkan di fikiran Ambo serta wajah adik-adik sering terbayang di fikiran Ambo. Hanya mereka sahaja kekuatan Ambo pada ketika ini.

Ambo ingin bangkit untuk perbaiki kesilapan yang telah Ambo lakukan selama 2 semestar. Ambo akan tebus kembali kejatuhan tu.Ambo harus belajar dari kesilapan yang lalu dan menjauhi setiap perkara yang boleh mengganggu pembelajaran Ambo. Ini tidak bermakna Ambo akan mengetepikan semuanya begitu sahaja, tapi penapisan akan dilakukan dengan begitu teliti. Pesanan Abah supaya belajar rajin-rajin akan Ambo ingat sentiasa,Abah jgn risau,Along akan jadi budak yang rajin.

Semangat ini tidak akan bersifat sementara, ini kerana kesedaran Ambo itu sendiri yang akan menyedarkan Ambo untuk terus berada terus di atas dan sentiasa dihadapan. Mungkin Ambo akan menjadi sedikit sombong, gelojoh dan bersikap pentingkan diri sendiri. Perasaan ini hanya akan dirasai oleh mereka yang bukan dari rakan2 seperjuangan Ambo, jadi harap maklum.

Akhir kata untuk penutup kepada artikel bersifat skema macam budak darjah satu, Mohd Syaffeq B Mat Zain sila berusaha untuk agama,keluarga dan diri sendiri..dan tidak lupa juga untuk semua yang pernah berjasa untuk insan kecil ini. Salam n choww..


No comments: