Sunday, January 2, 2011

Suatu Ketika Dahulu...

Share
Suatu ketika dahulu, saya pernah mencuri pandang untuk melihat awak.. sering juga mempamerkan diri berdekatan awak atas kehendak yang sengaja mahu awak menyedari kehadiran saya. Setiap senyuman awak saya pahatkan dalam fikiran ini, setiap gerak geri awak saya perlihatkan, setiap gelak tawa awak saya rakamkan dalam benak fikiran saya.

Awak,..
Dulu saya kurang berani untuk menyatakan yang saya suka awak, saya minat awak..itu kerana saya sedar saya tidak mampu untuk memenangi hati awak..meskipun kita sering sahaja berbual namun saya sembunyikan perasaan itu dari berjaya di tangkap awak..saya cuba menjadi sahabat yang rapat...serapat yang mungkin..namun setelah saya mengetahui desas desus yang mengatakan awak sudah berpunya,saya lari jauh dari diri awak..risau kalau menganggu kebahagiaan awak.

Awak...
Maafkan saya kerana menjauhkan diri dari awak sehingga awak sudah beranggapan yang saya tidak lagi mahu berkawan dengan awak. Hal ini di tambah pula dengan sikap saya yang mementingkan perasaan satu pihak sahaja tanpa mengambil tahu perasaan awak serta kawan-kawan kita yang lain. Maafkan saya kerana menyakitkan hati awak dulu.

Awak...
Setelah kita tamat persekolahan, saya tidak henti-henti mencari awak... saya yakin boleh bertemu awak. Saya berusaha mencari awak balik..namun tahun demi tahun usaha saya salah..hinggakan saya beranggapan awak sudah dimiliki insan lain.. Saya redha,namun ingatan terhadap awak tidak pernah luput.. saya sering meniru gaya awak duduk, saya sering meniru gaya awak yang bersahaja ketika senyum...semuanya membuatkan saya tertarik dengan diri awak..

Awak...
Pertemuan di laman sosial itu seperti telah membuka satu peluang kepada saya untuk cuba menyatakan hasrat saya yang telah lama terpendam di lubuk jiwa ini terhadap diri awak. Gembira, terharu, rindu, semuanya bercampur menghasilkan satu perasaan yang tidak dapat dihuraikan melalui kata-kata. Namun setiap cubaan di akhiri dengan setiap penolakan..dan saya sangat kecewa pada ketika itu... Meskipun demikian,saya tetap berusaha untuk awak, dan sehingga pada saat itu..apabila satu insiden yang tidak di sangka-sangka berlaku, kita seolah-olah di beri peluang untuk bersama..

Awak...
Pada pertama kali setelah sekian lama kita menyepi... Hati saya sangatlah sayu pabila melihat wajah awak.. dengan skala yang belum pun memasuki tahap 1, saya berkata pada hati...masih mampukah aku untuk memiliki dia...Tapi, saya tidak menyangka,pertemuan bersama keluarga pada hari itu merubah semuanya... di dalam Puteh, ketika hujan... pertama kali saya menyatakan perasaan yang terpendam itu kepada awak...

"Syah.. Fiq dah lama kehilangan Syah, Fiq tak nak lagi kehilangan Syah.. Fiq terima Syah seadanya..Fiq cintakan Syah.. "

Awak...
Terima kasih kerana memberi ruang kepada hati insan ini untuk menjadi Putera di hati awak..seperti mimpi,..tidak lama lagi kita akan mengikat tali pertunangan dan seterusnya akan ke jinjang pelamin untuk mendirikan rumahtangga yang bahagia.. Awak.. Saya ingin awak bahagia..Saya ingin ada keluarga bersama awak.. saya ingin menjadi ayah kepada anak-anak kita..saya ingin menjadi menantu yang baik... saya ingin menjadi suami yang awak cintai selama-lamanya.. saya sayang awak..

Terima Kasih Awak..




8 comments:

qaseh qist said...

waw.. xsangka kabuto ini seorang yg jiwa2.. hehe

Izwan Ikhmal said...

Salam ziarah daripada atok!!
=b

Jom laa kee....

http://atokkau.blogspot.com

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hahaks!

gembira dan terus gembira :)

Anisah Zahorin said...

nice one~seronok dibaca..
hee~

Sang SyaffeQ said...

Qaseh Qistina :kantoi~~

Izwan: thanks sbb ziarah ke blog ni :)

Eda:ya iya laa..teruskn kegembiraan itu

Anisah: thanks,teruskan bacaan

syah said...

Thanks Dear... Honey gembira sgt2 jumpa Dear.. Love U So Much..

Sang SyaffeQ said...

sama2 Honey.. Dear pun gembira di temukan ngan Honey...Love You Too..

Anonymous said...

cinta xsemestinya berakhir dgn berkawin. cinta bila kita lepaskn ia krana hendak melihat dia bahgia.