Tuesday, September 7, 2010

Ceritera Komuter..

Share
Semalam merupakan hari terkejar-kejar bagi Ambo, memang satu hari penuh pengalaman. Ke Low Yatt, kemudian balik ke kampung baru, siapkan assignment sdikit sambil2 memformat netbook sumone. Kerja agak kelam kabut tapi tetap terkawal. Ambo rase seluruh sel otak ketika bergera k dengan pantas. Kena bahagi setiap partition kerja dengan baik. Cari idea untuk assignment,format netbook, update driver,software n antivirus utk netbook, kemudian buat lagi assigment,dan hal ini berulang hingga ke petang.

Kemudian Ambo bersiap mengemas untuk turun ke seremban. Kerana merasakan pengangkutan ini lagi mudah jika dari KL. Berbuka puasa ngan sebotol air di atas komuter. Masyukkk betul pengalaman ni. Setibanya di seremban Ambo berjaya menyerahkan netbook tersebut dengan baik dan jayanya kepada tuan punya. Tiada apa pulangan atau apa2 pengharapan yang Ambo ingin dari tuan punya notebook,sekadar ucapan "TERIMA KASIH AWAK" sudey cukup buat Ambo tersenyum.huuuray!! misi eakomplish!!

Jam 930PM Ambo bertolak balik ke KL dan duduk termenung depan komuter. Nak taw sebab apa? Sebabnyer..Ambo tak tahu tren mana yang patut Ambo naik untuk balik ke KL!! huaaahuaaahuaaa!!apekehel la mamat ni! Last2 ada la sorang Abg Polisi ni bertnya, "Balik KL ke Bang?", Ambo menjawab "Ah'ha", Polisi.."Inilah tren untuk ke KL". Dgn mengkontrol muka yg berlagak macho ni,Ambo masuk dalam tren tu walaupun sudah hmpair 15 minit termenung depan komuter.Dalam komuter,Ambo menyarung kembali EARPHONE GAJAH kesayangan Ambo sambil mendengar lagu yang berulang kali Ambo dengar.. Sheila 0n 7 - Tunggu Aku di Jakarta~~


Masih saja kuteringat kata iringi kau pergi

Jadikan sore itu satu janji

Kau akan setia untukku, kembali untuk diriku

Mengingatku walau aku jauh

Akupun sempat janjikan, kukayuh semua mimpiku

Kulabuh tepat di kotamu...

Dan kaupun s'lalu janjikan kau 'kan menungguku datang

Bersatu kembali seperti dulu

Dan bila akupun rindu pada nyamannya kecupmu

Pada indahnya tawamu

Kudendangkan dengan gitar lagu-lagu kesayangan

Sambil kuingat indah wajahmu


Oo... oo...


Tunggulah aku di Jakartamu

Tempat labuhan semua mimpiku

Tunggulah aku di kota itu

Tempat labuhan semua mimpiku

Jam 11.15 malam Ambo tiba di Kampung Baru. Perut sudah lapar, sudah 2 hari tidak menjamah nasi. sibuk punya pasal. Malam tu,dalam pukul 230,Ambo bersama-sama member bersahur bersama-sama di kedai yg namanya "Perasan". Thanks to all of you guys!!..tpi malam tu tetap tak makan nasi gak!! miaaaahahahahaha!!

4 comments:

sayabudakbaik said...

adeh.... peyutku saket slpas makan di perasan td... xtaw mkn yg mane 1 xbesh... kuey tiow sup ke, soto ke, roti sardin ke @ air ke...

tapi yg pasti, roti sardin smmg superb...

Sang SyaffeQ said...

sayabudakbaik:perotku pun begitu jua,tandas jua destinasi yg dituju tanpa henti..selori trimas di ucap kpada kedai "Perasan"..

nway,roti sardin kedai tu sedap woo~~

Syifa Alshah (wutwut) said...

awk, sori tak teman sampai tren sampai.. terkejar kene balik rumah jemput umi gi dataran senawang.. tskk sorii~

Sang SyaffeQ said...

adoyai!! hahaha,takpe2. sori gak coz x prasan awk dtng,tu la..sape suh tak bgi salam. ;P. ahahaha