Friday, December 17, 2010

Jika Dulu..

Share
Jika Dulu..

Saya terlalu meminati memiliki kereta berpretasi tinggi untuk dijadikan sebagai kereta persendirian. Apa kelebihan kereta-kereta seperti ini..sudah tentu keseronokan dalam memandu. Kepuasan hati yang tak terkata..tapi itu sebenarnya perlu di lihat pada diri seseorang itu jugak. Kereta-kereta sebegini ada pengikutnya masing-masing. Kereta yang di lengkapi dengan fulltime 4WD, pengecas turbo, punyai 6 gear, daya pecutan yang tinggi, sistem suspensi yang mampu melekat di jalanan..semuanya ini amat menyeronok kepada pemandu seperti saya. Ingin saya berkongsi di sini beberapa model kereta yang menjadi pilihan saya keesokan hari.


Mitsubishi Evo 10


Subaru Impreza STi v10


Mitsubishi Evo 9
Subaru Impreza v.10

Mitsubishi Evo 9

Dan setelah menyedari yang saya akan memasuki alam rumahtangga bersama tunang tersayang, selera saya terus berubah..saya sudah mula fokus kepada kenderaan dari jenis MPV (Multi Purpose Vehicle). Saya inginkan kereta yang luas untuk keluarga saya kelak..tambahan pula family di belah tunang saya lebih ramai jumlahnya..jadi kereta jenis ini adalah yang paling sesuai bagi saya. Senang untuk kami bergerak kemana-mana dalam jumlah yang ramai. Jadi kereta-kereta yang menjadi pilihan suatu hari nanti adalah seperti berikut.


Perodua Alza--pilihan utama


Perodua Alza - gambar yang ini adalah
model sebenar bagi Alza (Malaysia) yang kini berada di jepun


Honda Stream RS-Z


Honda Stream

Nissan Livina Impul

Nissan Livina Impul

No comments: