Tuesday, October 6, 2009

Salahku..

Share
Mengapa kecelaruan datang di ketika ini,

Keselesaan yang ku kecapi ketika ini semakin pudar,

Meskipun setiap detik aku sedar akan ujian yang kan mendatangiku

Namun, tetap jua perasaan ini datang mengetuk pintu hatiku,

Mengetuk dengan penuh getaran,

Bagaimana harusku leraikan teka-teki ini,

Harus sampai bila drama ini..

Sampai bila..

Sampai bila harusku simpan perasaan serta pemikiran ini?

Aku mengharapkan sesuatu dari dia yang masih belum ada kepastian

Namun,ironinya aku melihat jauh ke destinasi yang ingin ku capai bersama dia..

Telahku sediakan petanda yang akan dia lalui,

Telahku bimbing dia untuk melalui jalan-jalan itu,

tetapi aku sendiri yang menyesatkan dia,

sesatkan dia dengan sifatku yang sebegini,

sifatku yang telah lukakan hati dia,

Tidak mampu untuk ku katakan apa-apa lagi setelah hatinya telah tawar untuk menerimaku..

Hanya mampu berdiri disisinya seolah boneka yang dicipta untuk menitiskan air mata..

mmendengar gelak tawanya, gurau sendanya..

Kuterima semua ini..

kerana...memang salah aku...

No comments: