Wednesday, August 25, 2010

WaLaWeH WeH WeH

Share
Sedap pulak rase hati ni lepas berpuas hati dengan penampilan baru blog Ambo ni. Banyak gak yang berjaya Ambo 'tweak' untuk tingkat performance blog. Tujuannya cuma untuk menyingkatkan masa loading blog ni. Budak baru belajar,msih banyak lagi yang kena study,sesape yang rajin tu sila-sila lah tegur yer. Ho Ho Ho. Sudah-sudah. Tujuan utama tak lain dan tak bukan, perubahan ini adalah salah satu usaha Ambo untuk memperbetulkan haluan hidup Ambo.

**Make Life Simpler Than Ever**

Macam menarik jer statement tu, tapi dari segi praktikaliti dalam hidup bagaimana?? Kita lihat selepas ini. Camne nak jadikan idup kita sesimpler yang boleh??

**Camne ea,Camne ea??? konpem terikat usus otak..*Otak ada usus kah??tetttt disitu~~otak makhluk mane la Ambo kaji ni.**

Berbalik kepada persoalan tadi, bagaimana nak jadikan idup kita ni sesimple yang mungkin. Caranya... Jeng Jeng Jeng~~


kalau mengikut kamus budak2 skema mata empat ni, penerangan berunsur formal dari Ambo memang HANCOSS namun kalau ikut penerangan berunsur LAYAN a.k.a SEMPOI ni, senang jer..

  • Jangan sesekali merumitkan sesuatu keadaan,..tenang (but not cool ala poyos) dalam setiap pekerjaan. Bila dah tenang, kita rase suci jer masa berfikir..maksudnya..dipermudahkan lah sedikit apa yang nak difikirkan tu. Masa ni kita boleh fikir secara detail sesuatu hal atau masalah tu pada tahap melampau yang sangat. Tujuannya cuma untuk keluarkan satu jalan penyelesaian yang betul2 berkesan.

  • Kemudian kaji sebaik mungkin apa2 hal yang dirasakan mampu untuk di bawa oleh badan sendiri (x payahlh fikir hal2 yang menyerabutkan urat-urat otak tu). Maksudnya,bertindaklah dalam sesuatu dalam kadar sederhana. Tak perlu berlebih-lebih. Be yourself la...pekejadah nak apply cara hidup orang dalam cara idup kita??..measure the shirt size on your body la bai....upppSSss,terkasar sebentar..ohooo~~

  • Kalau inginkan sesuatu, cuba usahakan seikhlas mungkin dan yg paling penting...minta keredhaan dari ALLAH S.W.T serta IbuBapa kita yang tersayang...muah muah muah disitu!! Jangan belakangkan ALLAH dalam setiap hal yang kita lakukan. DIA maha mengetahui, dan ALLAH tahu apa yang terbaik untuk hamba-Nya. So, rajin2 lah dekatkn diri ngan ALLAH tambah2 plak masa bulan baik ni. Ahlan Wa Sahlan ya Ramadhan..

pastu penerangan pendek nyer plak yg biasa U all sumer buat..goreng!! ni haa~~

.:persistence:. .:patience:..:knowledge:..:hardwork:.

Setakat ni, ini jer cara yang kurang formal yg tersembul dari benak fikiran Ambo untuk dikongsi bersama ngan U All~~nak lebih-lebih..sila dahulukan ongkosnya yaa. Blueeekk!! Ape2 pon..moral of the story for this entry.. Tak usahlah mereka-mereka yang berlagak itu mendabik dada tunjuk best kat golongan "LOW" cam Ambo serta orang2 yang lain hokey!! Kecik-kecik Cili Burung tawww~~**takde kena mengena lansung

Hokeylah!! Sebentar lagi akan kedengaran Nenek Ambo memangil untuk sahur, jadi dengan rasminyer Ambo menempel titik NOKTAH disini... TETTT!! sudah2, jom sahur..Ikut sunnah Rasul kita Nabi Muhammad S.A.W..**sayangkah kita pada Baginda..renungkan bersama..


2 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

NICE.

grey n white.

wewiiiiiiiiiiit~

Sang SyaffeQ said...

hahaha,anyway thanks Eda~~