Thursday, December 16, 2010

Inspira VS Lancer

Share
Fenomena copy&paste juga telah berjaya di terapkan di dalam pembinaan kereta. Namun sejauh mana pencapaian mereka itu, adakah kualiti,mutu serta prestasi menyamai model yang di ditiru. Baru-baru ini kita telah digemparkan dengan kejayaan Proton dalam meniru model keluaran Mitsubishi iaitu Lancer yang di beri nama Inspira. Namun Proton telah mengeluarkan kereta konsep yang mengunakan Inspira sebagai model asas. Model itu telah di beri nama Jebat. Agak mengagumkan jika dilihat pada rekabentuk yang diketengah oleh pihak proton.

Namun, sejauh mana kepercayaan kita terhadap kualiti kereta tersebut. Sudah sekian lama kita mengetahui janji manis pihak Proton dalam menghasilkan kereta-kereta yang bermutu dari segi iklan dan percakapan sahaja. Kami selaku penguna bijak,inginkan sebuah produk yang mampu memuaskan hati kami. Mampukah pengeluaran Inspira ini menepis segala tanggapan buruk setiap pengkritik kereta Proton?

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai model terbaru proton ini, anda boleh lah melawati laman sesawang dengan sini.


Proton Jebat
Muka depan

Proton Jebat
Facelift terbaru yang mungkina boleh dipakaiguna oleh Proton Inspira

Proton Jebat
Jebat mengetengahkan konsep "Wide Bodykit"

Proton Jebat Recaro
Seat Recaro??

Proton Jebat Clarion
Touch Screen sudah menjadi trend pada masa kini

Evolution 10
Ini lah model asal kepada Proton Inspira