Thursday, February 18, 2010

Aksi Drift..Jadi Vs Tak Jadi

Share
"Drifting" merujuk kepada teknik memandu di mana pemandu harus mengambil selekoh dengan kadar putaran tayar belakang yang tinggi sehingga menyebabkan grip tayar ke atas permukaan tayar berkurang dengan memastikan kereta tersebut berada dalam posisi yang sesuai, selamat dan tepat semasa mengambil selekoh pada kelajuan yang tinggi. Sukan "Drifting" memerlukan teknik yang tinggi untuk mempamerkan teknik drift yang baik,licin dan paling penting bergaya. Bermula dari jepun, teknik ini semakin mendapat perhatian di seluruh dunia.

Jadi apa yang Ambo nak kongsi di sini adalah beberapa aksi Drift yang TAK JADI dan MENJADI, jom kita sama2 lihat.

TAK JADI










MENJADI



14 comments:

Jard The Great said...

teringin nak hebat dlm skil drift.. huhu

aku junsu said...

suka tengok drift je..xnak cuba pon hehe

TerunaGiler said...

aku test drift mase lepas tol jer.. kat situ track memang gerek la..hehe tupun klu dah nk tuko tayar baru..

helena's said...

penah naik masa kat cyberjaya.gila takut!!tapi sangat seronok!

eri said...

drift mmbawa padah..heheh

aku zaty said...

pernah gak rase drift nie..
best gilak arhh!=p

shandye. said...

tetibe teringat citer final destination.

SyaffeQ said...

jard the great :

ape lagi kalo fulus ade, hadir la kelas bljar cara2 drift :D

SyaffeQ said...

aku junsu :

naper x nk cuba..best taw..cubala cubala..HAHA

SyaffeQ said...

terunagiler:

adeeiihh,jgn la buat kt jln awam,bahayakn orng len plak..huhu

SyaffeQ said...

helena :

he he,untung la dia..sye x pernah naik agi..

SyaffeQ said...

eri :

utk mereka yg kurang skill aje kot.. :)

SyaffeQ said...

aku zaty :

rse katne???

SyaffeQ said...

shandye:

huh!! mesti psal kes2 seram ni..tiiidaakk