Thursday, February 11, 2010

TELOR

Share

Telor...ada apa ngan telor?? orang kate telor adalah satu penyumbang kolestrol tertinggi. Tapi kenapa masih ramai yang meminati hidangan telor? kenapa,mengapa dan bagaimana. Bertubi pertanyaan yang datang mengetuk kepala Ambo. Lagi satu, apa yang Ambo dengar citer dari mulut orang, telor boleh membuat seseorang tu susah untuk dapat zuriat..betul atau tak itu Ambo tak tahu, wallahualam.

Citer kali ni berkisar kepada seorang pakcik yang nafsu keTELORan dia tu memang peringkat dewata raya punyalah..Ok,kalau nak tahu dengan lebih lanjut,jom ikuti kisah ni.

Pagi tadi selepas jogging di titiwangsa, Pakcik Ambo ajak singgah kat satu gerai makan,katanya nasi lemak dia sedap. Kali ni Ambo order nasi lemak baek punyerrr...nasi lemak sambal sotong n telor..he he,telor agi..

Tengah sedap melantak ni, tetiba datanglah sorang pakcik ni..dengan muka slumber rock kapak parang sudu garpu tu,beliau melabuhkan vontot beliau di sbelah sepupuku si Ika. Ambo cuma senyum..tapi cover2 skit sbb Ambo taw,,mesti ade cili yang melekat kat gigi Ambo..hehehe,xmo saham jatuh.

tengah Ambo sedap minum air, tetiba kedengaran la suara pakcik ni mengorder makanan dia..

TEH TARIK SATU, TELOR SEPULOH BIJI YER...

Ambo tersedak dengar order pakcik tu,bolat mate Ambo dibuatnya..tapi tetap cover cool..Ambo letak pelan2 gelas tu dan senyum kat pakcik tu.. sepupu Ambo plak dah cabut ntah pegi. mane...Ambo memandang pakcik Ambo,kami hanya berbalas senyuman sahaja..lalu pakcik Ambo yang ternyata peramah menegur pakcik tersebut..

"banyak telor yer, umur dah brape?" tanya pakcik Ambo..
"57..haaa, pakcik memang suke makan telor" jawab pakcik tu sambil senyum-senyum menampakkan gigi yang tak seberapa ade

Lalu perbualan mereka tu pun berlarutan la sehingga sepupuku si Ika ni datang kembali...tpi Ika menunjukkan muka innocent,pelik dan bercampur aduk seperti terdapat pelbagai persoalan yg sedang bermain di fikiran beliau,lantas satu SMS singgah di tepon nokia 3310 Ambo..

"Along,mane nasi lemak saye??", SMS diterima dari Ika..

Hahaha,skang baru Ambo sedar yang nasi lemak sepupuku telah di bawa pergi..Ambo cuba menahan gelak,kerana disebabkan terkejut ngan 'order' pakcik tadi...Ambo dan pakcik Ambo tak sedar yang nasi si Ika ni dibawa pergi..tetiba lamunan kami terhenti sejenak dek kedatangan pelayan menghantar minuman,,dan sekali lagi pakcik tersebut mengingatkan pelayan itu..dengan segera kami bertiga cepat2 memasang telinga..tumpuan di beri penuh kepada pakcik itu..lantas kedengaran suatu ucapan yang ditunggu2 oleh kami untuk di jadikan kepastian,,

TELOR SEPULOH BIJI YER...

memang sah!! tak salah lagi!!! memang pakcik ni order sepuloh biji telor!!! mate booolat Ambo memandang pakcik Ambo dengan mulut terlopong..terkejut..tpi pakcik telor tu slumber jer....disebabkan excited punya pasal..kitaorang nak gak tunggu telor pakcik ni sampai..last2 sampai la telor pakcik ni..

eleehhh,dua jer yang sampai..mne lgi 8 biji..AHAHAHA

Semasa berada di dalam kereta kami timbulkan lagi persoalan tadi..

10 BIJI TELOR...biar betol..hahahahaha,start jer kereta pastu teros berlalu camtu jer,tapikan akibat gelak punyer pasal,Ambo tersalah lagi masuk jalan..hahaha kena pot pet pot pet ngan pakcik Ambo...HAHAHAHA

adeeeehhhh,telor telor telor..

14 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hik hik hik.

lawan rr bi0 jadi 11 biji tel0r t0k oit.

biar pachik tu yg terlopong MUAHAHAHAHAHHAHAAAA

SyaffeQ said...

tak larat tok nak hbiskn 10 biji telot..huhuhu,,tpi kalo Nek tlong,rse2 mesti leh hbis puuuunyer..tok mkn 2 biji,yg lebih tu Nek punyer ea,,hehe

HEHEHEHEHEHE

Cik aiNa said...

hahhaa...byk sgt tu sampai 10 bijik..aduhaii

sYeNgEt ke senget?? said...

dia makan ke ..membaham? hahaha

sugar2 kapas strawberry said...

tgh mikir..bkpo pok chik tu make byk sgt telor..hak2 ;)

farhana afri said...

banyak sangat makan telor elok ker??
huhuu.. t tentowt bau busuk...
ngeee~~

SyaffeQ said...

Aina:

Hahaha..memang suatu kejutan daripada seorang pakcik berstatus veteren

SyaffeQ said...

Nget :

Agak2 dia menelan seperti seekor ular sawa kebulur..gulp gulp gulp~~

SyaffeQ said...

Sugar2 kapas setoberi:
masih menjadi misteri yang perlu di rungkai..

SyaffeQ said...

ana :

tentowt mesti kaw kaw nyer bau..hahahaha

fiD said...

hahaelor pon jadi isu la pak cik tue!

SyaffeQ said...

fiD:

Hehe,TELOR membawa seribu erti dalam idup dia kot..itu psal leh jadi isu kipassusahmati...mueehhehehe

hizaki said...

otai telor agaknya..

SyaffeQ said...

telor tu dah jadi cam makanan asas kot bgi pakcik tu...

TELOR SEPLOH BIJI