Friday, February 5, 2010

Pakar Kaunseling & Pekerja Talipon

Share
Kamal yang baru sahaja menamatkan pengajianya dalam bidang kaunseling dan berjaya membuka sebuah syarikat beliau yang pertama di pinggir bandar. Setelah syarikat tersebut beroperasi selama seminggu, ia masih lagi belum menerima sebarang pelanggan. Ini membuatkan Kamal merasa sangat risau.

Namun, pada hari tersebut tidak semena-mena syarikat Kamal didatangi oleh seseorang yang berpakaian agak kemas dan sangat bergaya. Dalam hati Kamal berbisik, "inilah pelanggan pertama aku dan aku perlu menunjukkan reputasi yang baik kepada pelanggan pertama aku...Lantas Kamal mencapai telifon dan bercakap dengan nada yang kuat..
Kamal : Hello Datin Lolly, Datin jangan risau,pasal Dato' saya akan uruskan segala-galanya. Datin jangan bimbang sebab syarikat saya memang terkenal dengan reputasi yang gemilang dan terbilang. Apa yang penting, Datin perlu memujuk Dato supaya lebih bersemangat dalam menjalankan tugasnya. Ya..Ya...begitulah Datin..ok saya faham. baiklah..

Jadi untuk menambahkan lagi keyakinan pelangan pertama, Kamal meneruskan panggilan palsu tersebut dengan suara megah lagi berdekah itu..

Setelah perbualan itu tamat, lelaki yang bergaya itu datang dan melemparkan senyuman kepuasan beliau ke arah Kamal, Kamal menyambut pelanggan itu dengan bersalaman.

Kamal :Apa yang boleh saya bantu Encik? ;ucap Kamal sambil tersenyum.. Lelaki Bergaya: Saya datang nak pasang talian telifon; ujar nya dengan senyuman penuh bermakna..


he he he he...jahat tak?

4 comments:

miss lolly a.k.a luvfareda said...

buwerkssssssssssssss agagagagag.

datin l0lly ? aminn aminn.


datuk mane datuk ? ngeeeee

Sang SyaffeQ said...

errr...dato' ot datuk???

he he he...

dato ngah blas komen ni..mueehihihihi

miss lolly said...

*erk dato capiq or datuk kepada cucu2 capiq.


salamm datukQuh *sambil shium2 tangan*

Sang SyaffeQ said...

hek eleh nenek Lolly..salam lebih nak ape2 ke?

smlam bru beli gelang kat tngan tu..cucu pon dah ramai..ke nk gigi bru ni..

HAHAHAHAHAHAHAHA