Saturday, January 16, 2010

Baju punya pasal...perot Ambo kosong..

Share
Salam kawan2

citer baru!!!!!!citer baru!!!!!nk dengar x???

hehe,mesti semua mau dengar kn

hoowkey!!! citer ni mulanya camni

kejadian ni sbnarnya dh berlaku hampir 2 hari yg lalu,tapi disebabkn tiada kesempatan nk menghupdate blog,Ambo dgn bangga mempostponed sehinggalh hari ni.

ade satu pagi ni,Ambo nak bersiap ke tempat keje, mse bgun nak gosok bju tu,Ambo mencari2 baju yg nak dipkai ke tempat keje, Ambo terkejut!!! satu helai baju pun takde..sangt pelik..takkan ilang lgi kot..

Untuk pengetahuan kawan2,ade sorang Nenek berumur dlam 60-an..dia bukan mcm kite,ade kureng skit..dia tak boleh cakp..dia tak boleh dengar..camtula halnya mengenai watak si Nenek ni.

Jadi Ambo cepat2 tanye Nenek kerana kebiasaanya Nenek yang selalu angkat baju di jemuran masa Ambo ada kat oafis..Nenek ni akan faham apa yang kita ckap melalui gerak bibir..hebatkan!!!(Nak buat dialog kat bwah pun rase cam tak sesuai jer..hehe)..tanya pnya tnya Nenek ni,dia bgi isyarat angkat bahu...aaaaa,shuuudaaah..sngat pelik..Ambo bergegas naik atas balik untuk cari skali lgi baju2 Ambo,mne taw kot2 ade yg terlepas pandang..herm...kompem mmg takde..

jadi Ambo segera memikirkan alternatif lain, last skali Ambo buat keputusan, Ambo nak pkai baju kemeja Ambo yg biasenya Ambo pkai utk melawa.. psal baju ni,satu jer Ambo kurang gemor..Baju ni panas sbb fabrik dia dibuat khas utk cuaca di Jepun..nk tak nk,Ambo terpaksa la pkai gak.. panas dan kurang selesa..

masa tak tunggu Ambo, selepas semua hal dijamin gerenti siap.. Ambo capai semua barang2 Ambo,sedia motor dan terus pegi ke tempat keje..

nasib baik sempat sampai awal kat ofis..badan da berpeluh..huhu..lepas rehat sebentar,Ambo sambung balik apa yang perlu diselesaikan sebagai seorang budak praktikal kt kompeni tu..budak praktikal jer..

howkey!! tengahari sudah menjelma...msa untuk makan!!! Ambo paling awal bersiap nak pegi makan..dalam kegembiraan nak pegi rehat..tetiba kesedihan melanda.. dompet Ambo tertinggal..member ofis da panggil ajak turun makan..last2 terpaksa bagitaw dorang,cancel makan tenghari ngan alasan pwot masih kenyang makan roti lagi dan takut mengantuk sebab kenyang sangat..ha ha ha..berlapar la Ambo untuk hari tu..

Hari yang paling sibuk..melayan karenah staff..dengan perut yang kosong..namun Ambo tetap cuba kerjakn semua tugas Ambo dgn penuh SABOR..

Ofis hour da hbis,Ambo cepat2 balik..sbb nak mkan..bila sampai jer kat umah,Ambo tengok baju Ambo ada dalam bakul kat tepi tangga umah...berasap kepala Ambo..tpi disebabkan letih dan lapar,Ambo mals nk layan perasaan amarah tu. Jumpa jer Nenek tu,senyum2 jer dia kt Ambo..haisshhhh,Nenek,Nenek..


habishhhh!!!

6 comments:

Mr Kamikaze said...

Sabar tue separuh dr iman...mgkin tue ujian utk anda pd hari terbabit..hehe

SyaffeQ said...

betul tu Bang,sabar mmg separuh dari iman..orang kata sabar ada tahap dan sempadan..tapi itula,memikirkan,perkara tu juga mungkin berpunca dari sya,maka sya ambil ia sbgai pengajaran n tauladan

whisperingmoment said...

hahaha cian nye prut lapar..anna paham situasi tuh hehehe tapi tak kira..tetap mau gelak =)

SyaffeQ said...

alamak..kte dh kena gelak ngan Anna la,adakah ini slh stu prank dri beliau? adakah??

fiD said...

lar! xpew ye bro, ade hikmah semua tue kan...

cool k!

SyaffeQ said...

yaaahhh,mesti kena cool,bru kta marah cepat reda kn...wuaaaahuhuhu