Saturday, January 23, 2010

Tugu Peringatan..

Share
Meh Ambo nak citer satu kisah lucu yg Ambo baca dari satu majalh temaptan..jom kita sama2 baca

Pada suatu hari ade sorang doktor pakar jantung telah pun meninggal dunia. Sebagai mengenang jasanya, keluarga si doktor tu berpakat untuk membuatkan sebuah tugu peringatan berbentuk jantung kepadanya. Upacara pengebumian pun berjalan dengan lancar. Sebulan kemudian seorang doktor pakar mata pula meninggal dunia. Ahli keluarganya pula spekat untuk membuat tugu berbentuk mata sebagai mengingati jasanya. Upacara pengebumian pun berjalan lancar.Naseb baekk..

Setelah selesai, para hadirin berangkat pulang dan tinggallah seorang saja yg masih merenung sendirian di pinggir makam si doktor itu. Salah seorang doktor yg lain melihatnya dan segera menghampirinya.

"Sudahlah, yang berlalu biarlah berlalu. tak usah kau fikirkan lagi" kata si doktor

"Saya tidak tahu apa yang harus saya katakan kepadamu,"kata lelaki itu

"mengapa pula,mana tahu mungkin saya dapat membantu" jawab si doktor itu.

"Saya sedang memikirkan bagaimana pula upacara pengebumian saya nanti" kata lelaki itu..

"Mengapa pula ?" tanya doktor tersebut

"Saya seorang doktor pakar penyakit kelamin" jawab lelaki itu ngan nada perlahan..

amacam ade baek tak ceritera ni??

miaaaahahahahahaha

12 comments:

aisha wUtevA!! said...

yep TERBAIK!!
ko agak2 ape ek tugu yang akan jadik??
kang doktor tuh dah mati panggil aku taw, aku nak tengok gak pe hasilnya.
wakaka

SyaffeQ said...

ha ha ha,main agak2 jer la ea..

x perlu la nk tnggu..ha ha ha

sangt bahaya.. :)

fiD said...

jap, macam mane Ambo? xpaham la, heee

aku teka ea, mybe dia penah ade hbgn sulit kot.. =)

SyaffeQ said...

ha ha ha,bior betul kamoo msih lagi blurr...adoyaii

ok2 camni..

doktor jantung tugu peringtan dia jantung...

doktor mata tugu peringatan dia mata..

doktor alat kelamin tugu peringtan dia..dot dot..pikir sndri ek..hahaha

highcarl said...

Hohohoho. Tak dapat ku bayangkan bagaimana rupa kuburannya kelak. kekekeke

SyaffeQ said...

ha ha ha,,adalah lebih baik jika tidak membayangkan rupa kubur dia..ha ah ha

maisyara pot! pot! said...

wahaahahaha... gila kalau diri kn.. msti rmai gile yg dtg kt tugu dye nnt.. ngee ^^

SyaffeQ said...

iiiyup,mcm tu la..tentu rmai sngt orang yg dtng tngok tugu peringatn dia nnti..ape daa

miss lolly a.k.a luvfareda said...

ngeee :D


abis lahhh d0kt0r tu reka ubat tak nak bagi die mati.

sebab kalu die mati kne buat tugu peringatan. MIAHAHAHAHA.

tapi doktor tu p0mpuan ke laki eh ? MIAHAHAHHAAHHAH *sila paham2 sendiri*

SyaffeQ said...

MIAAAHAHAHAHAHA...doktor tu anggp jer la jantina apa2 pon.risau jdi diskriminasi plak...AGOGOGOGOGOGO..

kalo dia leh buat ubat xnk mati,dh kompem dia x jadi doktor pakaar kelamin tpi doktor pakar nyawa..MIAHAHAHAHA

NiNa' said...

x sanggup
tugu lpas mati jd camtu..ahaha

SyaffeQ said...

he he he...sngt sedih ending citer ini kn..